Registrering

Att registrera

Hos Svenska Deguföreningen kan du registrera dig som uppfödare samt registrera dina degus. Du kan även beställa stamtavlor på fint papper som kommer hemskickat med posten.

Bli registrerad uppfödare

För att bli registrerad uppfödare i Svenska Deguföreningen beställer man vårt frågeformulär via info@svenskadeguforeningen.se, svarar på frågorna och skickar sedan in till angiven adress. Så fort formuläret är kontrollerat och godkänt skickas ett bekräftelsemail. Därefter publiceras uppfödningens information på hemsidan. Vid godkännade av frågeformuläret debiteras en avgift på 100 sek som betalas in till föreningen en gång, därefter kostar det 50 sek per år utöver medlemsavgiften.

För att bli registrerad uppfödare krävs att man är medlem i föreningen.

Krav på våra uppfödare

För att få vara registrerad uppfödare i Svenska Deguföreningen kräver vi följande:

• Degus får ej säljas till zoobutiker.
  • Degus utan känd härstamning får ej avlas på.
  • Vi avlar endast på obesläktade degus.
  • Vi avlar inte på degus med diabetes eller tandproblem.
  • Vi följer Jordbruksverkets regler och SDFs rekommendationer gällande bur- och husmått.
  • Degus i behov av veterinärvård skall ges det.
  • Alla dräktiga och digivande honor skall ges högkvalitativt foder.
  • Vi skriver kontrakt med våra köpare.
  • Vi är insatta i genetiken SDF lär ut.

Registrera degus

För att registrera degus i databasen krävs att man är medlem i föreningen. Du klickar in under “Databasen” och registrerar dig som medlem. När registreringen är gjord skickas ett bekräftelsemail till den angivna adressen med inloggningsuppgifter, därefter loggar du enkelt in i databasen och ändrar ditt lösenord. Sedan är det bara börja registrera dina degus. Först när vi godkänt registreringen av dina degus publiceras dem i databasen. Stamtavlorna går enkelt att skriva ut men kan även beställas på finare papper.

Beställa stamtavlor

Stamtavlorna går enkelt att skriva ut via databasen men kan även beställas på finare papper som skickas hem i brevlådan. Stamtavlan skrivs ut på A4-papper.

Pris:
20 sek /stamtavla inkl. porto och kuvert